Interview met de directie

Klanttevredenheid is de hoogste prioriteit

Leo Huibregtse, algemeen directeur: “Ik ben in januari bij Florigo begonnen en ik trof een prachtig bedrijf aan met trotse medewerkers, terecht trots op de prachtige producten van zeer hoge kwaliteit die onze mensen samen maken. Ik herkende meteen ook een bedrijf met veel mogelijkheden want de vraag naar onze producten is hoger dan wat we kunnen maken.

Daardoor hebben we in het verleden soms klanten moeten teleurstellen m.b.t. de levertijd/plaatsing van een nieuwe bakwand of met de snelheid van serviceverlening omdat we niet genoeg gekwalificeerde mensen hadden en de productieplanning nogal eens werd aangepast om toch maar zoveel mogelijk klanten tevreden te houden.

En dat lukte niet altijd. Dat werd in mei en juni nog versterkt door het feit dat Ad en Floor Goes met pensioen gingen en we tegelijkertijd een aantal zieke medewerkers hadden, inmiddels is dat gelukkig gestabiliseerd.”

Dát veranderen en dus de klant echt op de 1e plaats zetten is mijn prioriteit nummer één en dat begint met doen wat we zeggen.”

De 1e stap om dat te realiseren was verdere verbetering in de werkvoorbereiding en productieplanning en daar hebben we inmiddels flinke stappen gezet. Door minder tussentijdse wijzigingen in de planning kun je efficiënter produceren en het is ook veel aangenamer werken voor onze mensen.

De 2e stap is het opzetten van een gezamenlijke serviceafdeling voor de drie merken Florigo, De Kuiper en Hegro. Hoewel Florigo, De Kuiper en Hegro met een verschillend productaanbod hun eigen deel van de markt bedienen, verlangt de klant een snelle en goede service en dat kunnen wij op die manier aanbieden. Zo kunnen we sneller reageren bij service aanvragen.”

De horecamarkt als geheel lijkt enigszins te stabiliseren. Hoe kijkt Huibregtse daarnaar? “Als ik kijk naar onze belangrijkste markt zijn er volgens het CBS 4.700 cafetaria’s, anderen schatten dat wat ruimer in. Het aantal snack/eetmomenten op een dag neemt toe, er zijn volop groeimogelijkheden voor onze klanten met bezorgen en daarnaast zien we toenemende belangstelling voor ‘frituren’ bijvoorbeeld bij benzinestations. Kortom volop mogelijkheden voor de toekomst om onze klanten te helpen goed eten snel klaar te maken.”