Florigo actief in Frankrijk

Marcel-logo burger & fritesVia ons Belgisch distributie- en verkoopkanaal Nys in Antwerpen zijn wij ook actief op de Franse markt. Vorige keer informeerden wij u over de keten Léon de Bruxelles, nu een ‘inkijkje’ bij King Marcel. Met vestigingen in Lyon, Dijon, Metz, La Clusaz, Marseille, Nice, Servon en Parijs.

Ontstaan

De naam King Marcel is in 2013 voortgekomen uit een ontmoeting tussen Jean Christophe Cons (horecaprofessional) en Christophe San Miguel (marketingspecialist). Hun ervaringen en hun vaardigheden, resp. op cateringgebied en merkbeheer, vulden elkaar aan én bleken essentieel voor het succes van een dergelijk project. 

In Frankrijk werd gedurende 40 jaar de markt gedomineerd door MacDonalds. Daarna kwamen binnen enkele jaren een aantal grote formules bij zoals FIVE Guys, Burger KING, Carl’s Junior en Steak ‘n Shake.

Dan presenteert “KING MARCEL” zich als ‘de’ Franse Burgerketen die zich belooft te onderscheiden van ‘junkfood’ en de ‘burger-eenheidsworst’. 

Kortom, het Franse kwaliteitsantwoord op de – voornamelijk – Amerikaanse overheersing. King Marcel staat voor verse, zelfgemaakte Franse kwaliteit. Bovendien, bij King Marcel wordt de burger vergezeld met een goed glas wijn of een koud getapt biertje, geserveerd door een vriendelijk en professioneel team.

Merkontwikkeling

Het concept “Burger Gourmet à la Française” werd vanaf het begin ontwikkeld om als franchiseformule te worden uitgerold en zowel de Franse als internationale steden te veroveren. Onder ‘internationaal’ wordt vooralsnog prioriteit gegeven aan Europese hoofdsteden.